امروز:

آزاد راه اصفهان _ نطنز_ کاشان مکانیزه می شود

تاریخ انتشار: 1399/10/7


شرح خبر:

دکتر حمید عشقی مدیرعامل شرکت آزادراه اصفهان نطنز کاشان ( سان آرا) در گفتگو با روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان با بیان این مطلب گفت : احداث این آزاد راه به طول ۱۶۲ کیلومتر و عرض ۳۲ متر از سال ۱۳۷۳ شروع  و در سال ۱۳۸۲ به بهره برداری رسید که ۹۸ درصد سهام آن متعلق به سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان است .

وی با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۳ نگهداری و بهره برداری این آزادراه در اختیار شرکت امیرکبیر که زیرمجموعه کانون بازنشستگان است و تامین مالی بخشی از  پروژه را بر عهده گرفت و از سال ۱۳۹۳ مجدد این آزادراه برای بهره برداری و نگهداری به  مجموعه سان آرا واگذار شد .

او کل هزینه احداث آزاد راه که توسط سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان تامین شد ۲۳۳ میلیارد ریال دانست و افزود : وزارت راه و شهرسازی و شرکت امیرکبیر هم  برای ساخت این آزادراه در مجموع ۳۱۱ میلیارد ریال هزینه کردند .

عشقی نظافت جاده ، تعمیر گاردریل ، نگهداری سیل بند ، لکه گیری آسفالت و روکش ، تعمیر چراغ راهنمایی ، برف روبی و کمک به مسافران در راه مانده و .. را بخشی از وظایف شرکت در این آزادراه عنوان کرد و افزود : طول آزادراه به هشت قطعه تقسیم شده است تا بتوانیم خدمات برنامه ریزی شده بهتری در طول این مسیر ارائه دهیم .

او راه اندازی مجتمع های خدماتی بین راهی در طول آزادراه را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و ادامه داد : تا کنون ۴ مجتمع خدماتی بین راهی در طول آزادراه و در مسیر رفت و برگشت احداث شده است که با توجه به نیاز مسافران در آینده ۴ مجتمع دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد .

به گفته وی با شیوع کرونا و کاهش سفر  تردد در این آزادراه ۵۰ درصد کمتر شده است .

مدیرعامل شرکت سان آرا با تاکید بر اجرای طرح مکانیزه شدن دریافت عوارض در آزادراه اصفهان نطنز کاشان گفت : با نصب دوربین ،  پلاک همه خودروهای عبوری ثبت می شود و مسافران می توانند به صورت آنلاین عوارض خود را پرداخت کنند که این شیوه علاوه بر صرفه جویی در وقت مسافران به حذف توقف خودروها کمک می کند .

عشقی از انجام تبلیغات محیطی در طول آزادراه  برای پرداخت عوارض به صورت آنلاین خبر داد و افزود : علاوه بر اینکه این طرح دارای فرصت ها و مزیت های متعدد است اما چند ایراد و مشکل هم با  اجرای آن پیش رو داریم که در حال بررسی و رفع موانع هستیم.

او افزود : پیش بینی می کنیم با اجرای این طرح ۵۰ درصد درآمد ما کاهش یابد زیرا همه مسافران خود را ملزم نمی دانند که در لحظه عوارض را پرداخت کنند و آن را به تاخیر می اندازند .

وی ارسال نشدن پیامک به همه مسافران برای پرداخت عوارض را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت : بررسی ها نشان می دهد پلاک های خوانده شده توسط دوربین با آنچه ما به صورت دستی از ترددها ثبت کردیم 30 درصد مغایرت دارد که باید پیگیری شود .

عشقی تعدیل نیروهای قراردادی و روزمزد فعال در بخش دریافت عوارض را با توجه به مکانیزه شدن آن از دیگر مشکلات پیش روی شرکت دانست و یادآور شد : آزادراه اصفهان _ نطنز _ کاشان به  زودی  زود موفق به اجرای طرح مکانیزه شدن دریافت عوارض خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سان آرا با بیان اینکه ۷۵ درصد درآمد شرکت به حساب سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان واریز می شود و تنها ۲۵ درصد باقیمانده صرف هزینه تعمیر ، نگهداری آزادراه  و هزینه های جاری می شود ادامه داد : امسال ۴۲ کیلومتر از آزادراه با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان بهسازی و روکش آسفالت می شود و در طول ۳ سال توسط سرمایه گذار محترم نیز ۷0۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح روکش و بهسازی آسفالت هزینه خواهد شد .

وی از اجرای طرح زمستانه در آزادراه خبر داد و گفت : هزارتن نمک و ۵۰۰ تن شن و ماسه خریداری و تعمیرات ماشین آلات سنگین نیز برای ارائه خدمت انجام شده است .

عشقی از پیش بینی ۳ اکیپ راهداری برای ارائه خدمت به صورت شبانه روزی در طول مسیر آزاد راه  یاد کرد و گفت : در حال حاضر  پنج دستگاه نمک پاش مکانیزه، شش دستگاه برف روب، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر بیل بکو ، یک دستگاه جرثقیل و دو خودرو گشت راهداری در مسیر رفت و برگشت آزاد راه حضور دارند و با توجه به وضعیت جوی همه نیروهای ما آماده باش هستند تا بتوانند امنیت و آسایش را به مسافران  عزیز در این آزاد راه هدیه کنند .